fbpx

SEO v roce 2021: Jak zviditelnit své online podnikání?

Rok 2020 byl plný změn, které se nevyhnuly ani oboru zvanému SEO. Jaké trendy v optimalizaci pro vyhledávače můžete letos očekávat a na co se zaměřit, pokud své podnikání propagujete v online světě?

Organický obsah je král

Ačkoliv se může zdát, že reklama s přehledem válcuje organické výsledky vyhledávání, není tomu tak. 70–80 % uživatelů dává stále přednost neplacenému obsahu a vy tak máte jedinečnou šanci přivést je na svůj web. Jednoduché to ale nebude – o pozornost uživatelů s vámi soupeří i stále početnější konkurence. Jak tedy v roce 2021 vylepšit svůj web a webový obsah z hlediska SEO?

Podívejte se na to očima uživatele

Už nějakou dobu dává Google jasně najevo, že ve výsledcích vyhledávání hodlá upřednostňovat obsah, který je pro uživatele skutečně přínosný. Jak ale takový obsah vytvořit? Nepůjde to bez toho, aniž byste se na něj podívali očima samotného uživatele. 

Co se skutečně skrývá za dotazem, který uživatel zadává do vyhledávacího pole? Poskytuje mu váš obsah to, co hledá? Je váš obsah fakticky správný, důvěryhodný a dá se v něm lehce zorientovat? Nesoustředíte se příliš na propagaci vlastních služeb nebo své firmy? 

Jak říká Jenn Mathews, SEO Manager, GitHub: “Pokud porozumíme podstatě toho, co a proč lidé vyhledávají, dokážeme jim poskytnout obsah, který odpovídá na jejich otázky, a naše podnikání tím jedině získá.” 

Vše pro přívětivý uživatelský zážitek aneb UX

A v kůži uživatele ještě na chvíli zůstaneme. Nejen obsah vašeho webu, ale celý web je totiž potřeba optimalizovat. Vaší pozornosti by neměla uniknout rychlost načítání stránek, responzivní design, zobrazení multimediálních souborů, zabezpečení webu nebo také vyskakovací (pop-up) okna. 

Dá se něco z toho vylepšit tak, aby to mělo pozitivní dopad na uživatelský zážitek?

Vítězství mobilů nad počítači

O tom, že uživatelů mobilních telefonů bude skokově narůstat, nebyl žádný pochyb. V minulém roce 2020 ale došlo k přelomu – vyhledávání skrze mobilní zařízení poprvé překonalo vyhledávání skrze počítač. A tento trend dále poroste.

Google přitom už v roce 2018 oznámil, že web začíná hodnotit primárně na základě mobilní verze. Pokud jste to tudíž dosud neudělali, právě teď je nejvyšší čas ke kontrole toho, jak se váš web zobrazuje uživatelům mobilů. Je jeho rozvržení dostatečně intuitivní, zobrazují se veškeré podstatné informace a je mobilní verze interaktivní? 

Raději delší než kratší

V minulém roce jste mohli zaznamenat zvýšenou oblibu delších článků. Podle studie získali články o více než 3 000 slovech až 3× více čtenářů, 4× více sdílení a 3,5× více zpětných odkazů než články o běžné délce kolem 1 000 slov.

Sám Google ve své příručce Pokyny pro hodnotitele kvality a v průvodci Začínáme s optimalizací pro vyhledávače (SEO) doporučuje tvořit stránky s vyčerpávajícím obsahem. Nutno ale dodat, že cestou k úspěchu není psát rozvětvená souvětí a zabíhat do nepodstatných detailů. 

Při tvorbě obsahu se primárně snažte uspokojit uživatelovu potřebu. A pokud vám k tomu postačí pouhých pár stovek slov? Nezapomeňte, že někdy je to jediné, co lidé chtějí, rychlá a jednoduchá odpověď. 

SEO v roce 2021

Google se dlouhodobě snaží zobrazovat na prvních příčkách ve vyhledávání obsah, který je pro uživatele nejrelevantnější, a v roce 2021 v tom hodlá pokračovat. Od vás, jakožto podnikatele, který se prezentuje v online světě, to bude vyžadovat trochu více strategického uvažování a plánování, abyste v konkurenci uspěli. 

Máte ale jedinečnou šanci poznat své zákazníky a navázat s nimi vztah, ze kterého budou profitovat obě strany. Takže – jdete do toho?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci vašeho odkazu v této sekci? Kontaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články