fbpx

Dobrý první dojem jako gró gentlemana

První dojem

Ať už jde o obchodní schůzku, nebo rande, spojuje je jediné. Na obou chceme bezprostředně zaujmout. Proto bychom neměli zapomínat na první dojem a to i v případě, že se s danou osobou již nikdy později neplánujeme setkat. Jak ho ale vypilovat k dokonalosti?



Udává se, že první dojem si o člověku uděláme již v první desetině sekundy. Zpočátku určujeme jeho důvěryhodnost a krásu, až později zbytek. Ten se časově dá zařadit asi do tří sekund, kdy si děláme názor na bohatství, sexuální preference, chytrost, dominanci, úspěšnost a podobně. Až nakonec přichází na řadu hlas a vůbec projev jako takový. Mimochodem víte, že šéf bývá již během prvních 90 sekund rozhodnutý o tom, zda vás přijme či nikoli? O důležitosti dobrého prvního dojmu tak není pochyb.

Dobře, již jsme vás snad přesvědčili, že první dojem je rozhodující. Teď to ale chce nějaké tipy nebo nejlépe rady, jak jej docílit, nemyslíte? Pojďme tedy na to.



Choďte na čas

Ano, možná si teď vzpomenete na legendární hlášku Gandalfa, který při diskusi s Frodem Pytlíkem pronesl následující: „Čaroděj nikdy nechodí pozdě. Ani moc brzo. Přichází tehdy, kdy chce.“ Touto radou se ovšem doporučujeme raději neřídit, ostatně pravděpodobně ani nejste čaroděj. Nebo se mýlím?

Příchod na čas je velice důležitý. Nezáleží na tom, zda vám druhá osoba řekla, že jí nevadilo na Vás 15 minut čekat. Rozhodně vadilo a bude si to pamatovat. Proto se zpoždění vyvarujte, a když už se nedej bože zdržíte, mějte alespoň po ruce opravdu dobrou omluvu.

Vhodně se oblékejte

Nemyslete si, že je třeba mít nespočet obleků pro jeden druh akce, to rozhodně ne. Spíše jde o to mít na sobě správné oblečení ve správný čas. Sako a košile na pracovní pohovor? Super. Na rande? No dobře, ale nebudete asi vypadat úplně moderně. Na zahradní posezení u grilu s rodinou? Raději ne…



Zkrátka a jednoduše mrkněte do svého šatníku. Mělo by se zde nacházet co nejvíce různorodé oblečení, které vás bude reprezentovat v každém životním momentě. Buďte připraveni se během chvíle převléci ze „sportovního“ na „společenské“, nebo „volnočasové“. Získáte tak mnoho bodů navíc.

Zaujměte!

Šéfové, nebo i vaše partnerka na rande, měli pravděpodobně možnost potkat spoustu jiných mužů. Pokuste se tedy být jedineční a z této řady vystoupit. Nechte se spojit s něčím, co vás dokonale vystihuje a zanechejte excelentní první dojem.

Může to být cokoliv. Klidně i něco jednoduchého, jako například čerstvý účes, kvalitní vůně a podobně. Můžete se ale zaměřit také na materiálno. Například ženy prý oceňují muže s pořádnými hodinkami nebo čistou značkovou obuví. Vyberte hlavně něco, co se na vás líbí i vám samotným.



Připravte si zajímavá témata

Když máte mluvit, pokuste se opět vystoupit z řad průměrnosti. Přestaňte se ptát na běžné otázky typu „Odkud jsi?“, „Co děláš?“ nebo „Jak dlouho tady žiješ?“. Snažte se být spíše kreativní, zábavní a zajímaví. Hlavně ať se druhá strana nenudí.

Pro začátek rande. Můžete se ptát například na různé akce jako sportovní klání nebo koncerty. Zkuste být také osobní a zajímat se o plány na léto. Hlavní je si všímat i malých detailů. Třeba plakátů, triček, tetování a dalšího. Prostě navažte rozhovor na to, co druhého opravdu zajímá. Nebuďte jako každý druhý.

Při obchodních rozhovorech se hlavně držte tématu. Rychlé odbočení z něj by totiž mohlo vyvolat vlnu nevole.V žádném případě se ale nebojte vyjádřit své představy, upřímnost se hlavně ve vyšších řadách velice cení. Na pohovoru pak nezapomeňte vyjádřit váš přínos, nejlépe co nejkreativněji a nejpřesvědčivěji. V obou případech hlavně komunikujte a každou položenou otázku zodpovězte. Rozhodně ale nemluvte dlouze, nechte vyjádřit názor i druhou stranu. Nezapomeňte, nenuďte…



Nakonec zkuste zapracovat na držení těla. Sebevědomě se narovnejte, ramena dozadu a pak už jen pozorujte tu změnu. Hlavně ale musíte odcházet ze schůzky s pocitem, že jste v druhém zanechali to nejlepší z vás. O tom to vlastně celé je. A co vy? Jak si stojíte v očích ostatních? Víte to vůbec?

ČTĚTĚ TAKÉ: Proč pozlátko není všechno

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci vašeho odkazu v této sekci? Kontaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články