Abyste ve světě podnikání byli úspěšní, je třeba dokonale zvládat některé schopnosti. Tyto schopnosti vám zaručí úspěch při běžných každodenních činnostech a podpoří váš osobní i profesní růst. V našem článku vás seznámíme se těmi nejdůležitějšími dovednostmi, které byste do konce roku 2021 měli ovládnout, a vykročit tak na cestu k úspěchu!
1. Řízení týmu
Pokud jde o organizační růst, vedení týmu je obzvláště ceněnou dovedností. Dobrý leader svůj tým automaticky podněcuje k perfektnímu výkonu, přispívá k růstu firmy a zvedá pracovní morálku. Dobrý vůdce své zaměstnance motivuje, ne kritizuje a podceňuje.
2. Komunikace
Ať už jste vlastníkem podnikání nebo manažer, efektivní komunikace je klíčem k úspěchu v jakékoliv organizaci. To zahrnuje jak psanou, tak i verbální komunikaci. Vyjadřujte se vždy jasně a přímočaře, bez zbytečných odborných a květnatých výrazů. Ujistěte se, že zpráva, kterou se snažíte předat, je pro zaměstnance jasná a vašim pokynům a myšlenkám dobře rozumí. Efektivní komunikace v týmu hraje důležitou roli při zajišťování hladkého průběhu každodenních pracovních aktivit.
3. Delegace
Umění delegovat úkoly je často podceňovaná schopnost mnoha podnikateli. Podnikatelé nebo majitelé firem jsou často přepracovaní, neumí si práci rozdělit nebo nechtějí předat žádnou zodpovědnost za řízení nikomu jinému a snaží se vše zvládat sami. V takové situaci tím však spíše brání v rozvoji a růstu zaměstnanců a podnikání či organizace jako celku. Delegovat úkoly na někoho jiného je v pořádku, Ukážete tím, že zaměstnancům důvěřujete a ve většině případů vám na oplátku předvedou, že jim i s náročnějšími úkoly můžete důvěřovat. Delegováním úkolů na podřízené si také ověříte, jak moc jsou při svojí práci schopni a zda pracují, jak nejlépe dovedou.
4. Správa financí
Vlastníci podnikání by měli být dobře obeznámeni se správou financí a vedením účetnictví. Finanční správa ve firmě zahrnuje také analýzu a zhodnocení aktuálního stavu trhu, potenciální risk a výnos investic, plánování rozpočtu, kontrolu výdajů apod. Bez efektivního vedení a znalosti finančního stavu firmy nemůže žádná organizace dlouhodobě fungovat nebo dokonce růst.
5. Projektové vedení
Projektové vedení je jednou z nejvíce žádaných podnikatelských dovedností vůbec, zejména pokud se pohybujete například v odvětví mediálních agentur nebo vývoje softwarů. Řízení projektů je velmi důležité, díky němu jste totiž schopni ověřovat pokrok daného podnikání a kontrolovat dodržování harmonogramů, plánů a rozpočtu. Budete díky němu také schopni sledovat práci přidělenou jednotlivým oddělením a zaměstnancům a budete moci ohodnotit, jak dobře ji vykonávají. Pod pojem projektové řízení patří také kontrola nákladů a plánování, z projektového ředitele se proto v mnoha firmách stává nepostradatelná osoba, která je pro svoje plánovací schopnosti náležitě ceněna.