Dostali jste v práci za úkol zorganizovat teambuilding? S našimi tipy to bude hračka a všichni zaměstnanci budou spokojení. Na co vše musíte myslet a co nepodcenit?
Cíl teambuildingu
Úkolem každého teambuildingu je posílení týmu a vzájemných vazeb mezi jeho jednotlivým členy. Během zábavných aktivit tak mohou vzniknout nová přátelství, odhalit se skryté talenty kolegů a třeba i dojít k usmíření znepřátelených spolupracovníků.
Sestavte tým a časovou osu
Aby bylo plánování teambuildingu efektivnější, přizvěte si na pomoc kolegy a sestavte organizační tým. Díky tomu bude proces plánování teambuildingu kreativnější a pomocnou ruku využijete i při rezervování ubytování, zařizování jídla a programu.
Dodržte rozpočet a najděte vhodné datum
Aby byl teambuilding úspěšný nejen u zaměstnanců, ale také u vedení, je nutné dodržet za každou cenu rozpočet. Dopředu si tedy zjistěte, jak velký finanční obnos máte k dispozici a po celou dobu plánování na to myslete. Rovněž se snažte vybrat datum, které se hodí nejvíce lidem. Pořádání teambuildingu v době letních prázdnin rozhodně není vhodné. To samé platí o Vánocích a dalších svátcích.
Každá aktivita se počítá
Při plánování teambuildingu myslete na to, že každá aktivita, které se budete jako tým věnovat, by měla mít nějaký účel. Do programu také zahrňte pouze aktivity, jež se dají podnikat jen ve více lidech. Na teambuildingu totiž není místo na individuální činnosti. Těm se mohou zaměstnanci věnovat ve svém volném čase.
Efektivní také je, když z teambuildingové akce odjede každý s pocitem toho, že vystoupil ze své komfortní zóny a naučil se něco nového. Abyste vytvořili atraktivní program, rozešlete po kanceláři dotazník a kromě přímé otázky, čemu by se chtěli zaměstnanci věnovat, přidejte i několik návrhů na netradiční aktivity a požádejte o vyjádření či třeba seřazení podle atraktivity. Pokud vám to rozpočet dovolí, můžete se všichni společně účastnit například letu balónem. Je-li rozpočet nižší, k stmelení týmu skvěle poslouží i úniková hra.
Po teambuildingu proveďte průzkum
Jak byla akce sloužící k stmelení týmu úspěšná a kolika zúčastněným se líbila? To se dozvíte pouze tak, že provedete průzkum. Aby byly výsledky průzkumu autentické, proveďte ho anonymně. Lidé se tak nebudu bát vyjádřit svůj skutečný názor, i když bude negativní. Díky upřímné zpětné vazbě zjistíte, které aktivity měly u zaměstnanců největší úspěch a které naopak ne. Z těchto výsledků samozřejmě vycházejte při pořádání příští teambuildingové akce.
Snažte se do pořádání teambuildingové akce zahrnout co nejvíce lidí a ptejte se na jejich názor. Víc hlav víc ví, čehož můžete využít ve svůj prospěch a společně tak naplánovat nezapomenutelnou firemní akci, která stmelí tým a vzejdou z něj nová přátelství.
Zdroj textu: www.eventsforce.com, www.mainevent.com
Zdroj foto: www.freepik.com