fbpx

Jste tím, jak se vyjadřujete. Co říkáte o sobě a své firmě?

autenticita je vždy důležitá

Projevujeme se každou vteřinu svého života. A je jedno, jestli sedíte s rodinou u nedělního oběda nebo na schůzce s obchodními partnery. Naše mimika, gesta, vyjadřování, obsah sdělení, ale i oblečení jasně říkají, kdo jste, co děláme a co si myslíte. Víte, kdy nastává problém? Když všechny součásti nejsou v souladu!

Když to skřípe…

Když neladí vaše image s vašimi cíli, brandem vaší firmy nebo si myslíte něco jiného, než říkáte, zaděláváte si na malér. Časem se nesoulad projeví. A nedůvěryhodnost není jediný následek! Dost často zjistíte, že vám skřípe jak chod firmy, tak i soukromý život.

Soulad není přežitek, právě naopak

Možná si právě říkáte, že je to hloupost. Jak ovlivní nevinná lež zbytek vašeho postoje? Budete se divit, ale hodně. 



Nevinná lež

Řekli jste svým obchodním partnerům, že se rádi zapojíte do nového projektu, i přesto, že vás projekty nebaví a raději se věnujete náboru nových kolegů? Vaše nevinná lež nebo lenost říct pravdu – vyberte si – vám do budoucna přinese řadu nepříjemných událostí. Všichni si teď totiž myslí, že projekty děláte rádi. Co se stane příště? Dostanete na starosti další projekt. A pak další a další. Sejdete ze své cesty kvůli jediné nevinné lži. Myslete na to.

Nedbalé oblečení

Do souladu patří i oblečení. Nikdo vám samozřejmě nebrání nazout žabky, kraťasy a mikinu s kapucí. Počítejte ale s tím, že vás málokdo bude brát vážně. Míříte se svou firmou daleko? Chcete se jako jednotlivec více prosadit a stát se uznávanou osobností? Pak buďte seriózní. Chovejte se tak, jednejte tak a oblékejte se tak! Žabky, tepláky a další podobné kousky seriózní opravdu nejsou.



Slovník à la jak vám ústa narostla

K souladu patří i způsob vašeho vyjadřování. Jste dobrý řečník? Umíte přizpůsobit tón komunikace dané situaci a osazenstvu? Cílem určitě není, abyste mluvili jako kniha a padala z vás samá moudra doprovázená archaickými výrazy. Stačí, když se vyvarujete vulgarit, netaktních poznámek a budete si udržovat přehled. Dostatečné znalosti o vašem oboru jsou samozřejmostí! Díky nim se dokážete prosadit a lidé si vás začnou vážit jakožto odborníka. Pokud jím už jste, pamatujte si tento bod a neusněte na vavřínech.

„Už jen žít deset minut denně v souladu se svým snem představuje pokrok.“ —  Paulo Coelho

O co se zajímat, když chcete dosáhnout souladu?

  • Čím se řídí brand? Je-li firma veselá a humorná, neupadejte do monotónních barev. Pořiďte si k obleku třeba barevné ponožky. Příkladem je učitel na lesnické akademii, který nosí pravidelně zelená trička.
  • Jaké hodnoty firma zastává? Chce firma působit důvěryhodně? Vy i vaši zaměstnanci byste takového vzezření skutečně měli být. Šílené barevné účesy a neurvalý slovník vaše klienty skutečně neohromí.
  • Kým chcete být vy? Kam míříte? Říkejte a dělejte každý den to, co vás k vašemu cíli posune. Buďte autentičtí.
  • Jak chcete, aby vás vnímali ostatní lidé? Chcete působit jako pohodový chlapík, sečtělý vážný člověk nebo toužíte po respektu? Svého cíle opět dosáhnete jen a pouze souladem ve vašem projevu, způsobu oblékání a gesty.



Jak váš nesoulad ovlivní vaše vztahy?

Lidé jsou rádi, když vědí, na čem jsou. Je jasné, že rozdíl mezi vašimi slovy a činy bude jako rána mezi oči. Zkrátka si toho všichni všimnou. Dříve, či později. Doporučuje se oddělovat práci od soukromí. V určité míře ano, ale pamatujte, že ať jste v práci nebo doma, pořád to musíte být vy. V souladu se sebou samým, se svými cíli, hodnotami a vizemi. A vlastníte-li firmu, platí to dvojnásob!

 

A co vy, pánové? Jak soulad nebo případný nesoulad ovlivnil váš život? Vyplatilo se vám být jednotní?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci vašeho odkazu v této sekci? Kontaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články