fbpx

Kontakty jsou klíč k prodejům: odhalte 10 způsobů, jak je získat do své databáze 

Ve světě, kde konkurence nikdy nespí, je každý správně získaný kontakt extrémně cenným vlastnictvím, které vám umožní komunikovat s potenciálními zákazníky, prodávat těm stávajícím a budovat si své místo na trhu. Rozšiřování a správa databáze kontaktů je velmi důležitou dovedností, kterou by žádná firma neměla podceňovat. Pojďme se tedy podívat na to, jakým stylem kontakty efektivně získávat.

Nákup databáze kontaktů je tabu

Začneme tím, kudy cesta rozhodně nevede. Pokud vás láká databázi kontaktů jednoduše nakoupit, tak si nechte zajít chuť. Nejenže byste tak získali nerelevantní kontakty lidí, kteří vůbec nemusí spadat do vaší cílové skupiny, a tím pádem pro ně budou vaše zprávy jenom otravný spam, ale také je to nelegální.

Marketingová sdělení můžete posílat pouze lidem, kteří vám ktomu udělili souhlas. A naopak kontakt bez jejich souhlasu nemůžete poskytovat dalším subjektům. Takže od nákupu i prodeje databáze kontaktů ruce pryč.

Legislativní rámec

Základním kamenem, na kterém by měla být postavená vaše strategie sběru kontaktů, je GDPR (General Data Protection Regulation). Toto nařízení vyžaduje, aby organizace získávaly souhlas se zpracováním osobních údajů jedinců a poskytovaly transparentní informace o tom, jak budou tyto údaje dále použité.

Za databázi kontaktů také nesete zodpovědnost – pokud vaši firmu napadnou hackeři a dojde k úniku dat z vaší databáze, musíte učinit zákonem definovaná opaření k ochraně údajů dotčených osob. Také vám hrozí pokuty nebo i nevratné poškození vaší pověsti. Jestliže o kontakty přijdete, tak navíc najednou nemáte s kým komunikovat. Proto doporučujeme si zjistit, jak kontakty zálohovat, a především je maximálně chránit proti odcizení.

Jak databázi kontaktů rozšířit?

Strašení bylo dost, konečně pojďme k tomu veselejšímu – tedy ke způsobům, jak můžete kontakty pohodlně sbírat a rozšiřovat tak svou databázi o další platící zákazníky.

  1. Udělení souhlasu s marketingovou komunikací při potvrzování objednávky na vašem e-shopu. Obvykle používaná metoda, kdy v košíku kromě souhlasu s obchodními podmínkami nabídnete uživatelům i zaškrtnutí políčka se souhlasem s marketingovou komunikací. Technicky nic náročného a přitom efektivního.
  2. Přihlášení kodběru newsletteru na vašem webu. Pokud zákazníky zajímají slevové akce nebo vaše rady a tipy, dejte jim možnost, aby se sami přihlásili k odběru vašeho newsletteru. Stačí jednoduchý mini formulář na webu, kam zadají e-mail, který se přiřadí do databáze kontaktů.
  3. Registrace do věrnostních programů. Motivujte zákazníky sbíráním bodů, speciálními cenami nebo dalšími výhodami, aby se registrovali do vašeho věrnostního programu a při té příležitosti jim opět nabídněte možnost souhlasit se zasíláním marketingové komunikace – ať už v podobě e-mailů, SMS nebo třeba push notifikací.
  4. Lead magnety, kdy zákazníkům nabídnete něco zdarma výměnou za zanechání e-mailu nebo telefonního čísla a souhlasu je kontaktovat. Dobře fungují například e-booky, které zákazníkům zdarma pošlete právě na e-mail, nebo kalkulačky (ceny hypotéky nebo třeba střechy) či přístupy k prémiovému obsahu – například instruktážním videím apod.
  5. Pop-up okna se slevou, která se zákazníkům pošle na jejich e-mailovou adresu, poté co udělí souhlas s marketingovou komunikací.
  6. Formulář pod článkem. Přidejte na konec článků na blogu také jednoduchý formulář pro zanechání e-mailu s lákadlem, že budete posílat podobně zajímavý obsah.
  7. Online soutěže, kde zase zákazníci můžou zanechat kontakt i s potřebným souhlasem. Je zde ale riziko, že nasbíráte kontakty, které vaše produkty a služby doopravdy nezajímají.
  8. Kontakty můžete sbírat také na sociálních sítích prostřednictvím formuláře u příspěvku. Tato metoda nám funguje opravdu dobře. Výhoda je, že uživatel nemusí nic vyplňovat – Facebook to udělá za něj a on jen potvrdí souhlas. Vy můžete formulář synchronizovat se svou databází kontaktů a máte to také téměř bez práce.
  9. Další možností je uspořádat lákavý webinář (ideálně zdarma), na který se uživatelé přihlásí právě prostřednictvím e-mailu.
  10. Nezapomínejte ani na offline, kde můžete kontakty sbírat prostřednictvím papírových registrací do věrnostních programů nebo třeba ve stánku na různých akcích.

Bez databáze kontaktů ani ránu

Jak vidíte, možností získávání kontaktů do databáze je celá řada, tak to rozhodně nepodceňujte. Myslete na to, že například o sledující na sociálních sítích můžete přijít při zablokování, nebo dokonce smazání profilu, a daná platforma vám je už nevrátí, ale vlastní databázi vám jen tak nikdo nevezme. A pokud vám sbírání kontaktů dělá potíže, určitě se nebojte kontaktovat odborníky na lead marketing, kteří vám poradí, jakým způsobem můžete jejich získávání zatraktivnit.

Zdroj náhledové fotografie: Shutterstock.com

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci vašeho odkazu v této sekci? Kontaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články