fbpx

Ranní rutina aneb začátek dne plný optimismu

Ranní rutina aneb začátek dne plný optimismu

Optimismus po ránu bývá pro mnoho lidí utopickou představou. Když už z tepla postele vylézají, nemají úsměv na tváři. Pokud podobný scénář začátku dne zažíváte, pravděpodobně vám chybí ranní rutina. Krátce – sbírka zvyků, která vás postaví na nohy.

Ráno je vždy nejdůležitější část dne, o tom žádná. Svým průběhem předznamenává, jak se nám bude dařit, dokonce zvěstuje i naše chování. Nejen z těchto důvodů by proto každé ráno mělo být co nejlepší. Jak docílit tohoto efektu pravidelně?



Ranní rutina jako základ dne

O rutinách se toho hodně namluvilo. Dokonce jsem četl, že úspěšní lidé mají každý den jiný a upadnutí do rutiny nehrozí. Nevím, kde jsem to viděl, každopádně není to tak úplná pravda. Pokud nedáte dopustit na své vzory, pak vězte, že i jim funguje ranní rutina. Proč? Tvoří totiž stavební kámen dne. Takové to dno, od kterého se silou odrazíte, abyste mohli vyplavat vzhůru.

Každý ocení jinou formu…

Mnoho lidí si pod názvem ranní rutina vybaví vstávání v 5 ráno a pozorování východu slunce. Víte co? Prakticky i takto může rutina vypadat. Nechci z celé věci dělat zbytečnou vědu. Doporučím pouze aktivity, které ráno pomáhají a poukážu na ty, které škodí. Následně bude celý proces na vás. V kolik půjdete spát, a tedy v kolik ráno rutina začne? Kolik času jí budete moci věnovat? Ptejte se sami sebe. Z mé zkušenosti zvolte čas, který naprosto změní veškeré vaše dosavadní návyky. Čím větší šílenost, tím větší výzva a větší dávka štěstí po ránu, uvidíte…



Jak jsem avizoval, následuje jednoduchý seznam čtyř činností, které výrazně zlepší vaše rána:

  • Cvičení – zmiňováno bývá s ranní rutinou snad nejčastěji. Pokud tělo po ránu prohřejete několika cviky, například zkusíte jógu, nastartujete svou hlavu i tělo na celý byť těžký den. Začít není jednoduché, motivovat vás však bude pozitivní nálada. 
  • Meditace – doporučuje se také prakticky nic nedělat. Zkrátka si sednou, zavřít oči a přemýšlet. Odpočinek ihned po ránu dokáže neskutečné věci.
  • Plánování – už jsme zase u úspěšných… Věděli jste, že většinu denního plánu si tvoří v rámci ranní rutiny?
  • Osobní rozvoj – pokud vám předchozí trojice nebude sedět, pomůže vám jistě tato činnost. Kupte si knihu, najděte webinář nebo zkrátka po ránu zapněte filmy s osobním rozvojem. Získáte mnoho motivace pro nový den.

Teď přichází část s velkým vykřičníkem. Těmto činnostem byste se totiž měli po ránu obloukem vyhnout:

  • čtení případně řešení emailů
  • brouzdání po sociálních sítích
  • sledování televize (výjimku tvoří programy o osobním rozvoji)
  • sledování nebo čtení zpráv

Já začal denně vstávat v pět, zacvičím si a užiji si perfektní snídani. Vaše ranní rutina bude možná o něco jiná. Nikdy však nesmíte zapomenout, že hlavním výstupním faktorem by měla být radost. Zkoušejte proto, jaká kombinace vám přinese největší štěstí. Doporučuji se přitom zaměřit na věci, které vás baví a dlouhodobě jste na ně zapomínali nebo neměli čas. Tento post třeba u mě zabírá právě vaření snídaně…

Máte nějakou ranní rutinu již nyní?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci vašeho odkazu v této sekci? Kontaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články