fbpx

Naučte se bránit aneb 5 způsobů, jak zatočit s útokem na vaši osobu

Každý den se s tím setkáte nejméně jednou. Málokdo má to štěstí, že ne. Negativní lidé, manipulátoři. Špatně naladění lidé, kteří se na vás potřebují vybít. Problém je, že jejich negativní slova a činy na vás mají katastrofální dopad. Začnete pochybovat o sobě samých. Ukážu vám, jak se s tím vypořádat.



1) Sebereflexe

Předem musím říct, že to není snadné. Zaručeně vám to však pomůže. Sebereflexe znamená, že zůstanete v klidu. Útok někoho jiného nenastartuje vaše výlevy a rozzuřený křik. Zůstaňte v klidu a zamyslete se nad slovy toho druhého. Jsou skutečně o vás, nebo o tom druhém?

Někdy má druhá strana pravdu

Dám vám příklad. Dnes mi dost nevybíravě jeden pán poradil, že bych měla používat jiný email. Ten můj je neprofesionální. A rovnou mě odkázal na web, kde se to dělá. Mohla jsem se ohradit a rozzlobit se na něho. Já ho přece o názor neprosila, že. Ale kdepak. Měl pravdu. Opravdu jsem měla prostor pro zlepšení.

2) Vizualizace

Další z možností je poněkud hravá forma, která dokáže odpoutat vaši mysl od negativisty před vámi. Představte si, že mezi vámi je nepropustná stěna akvária a voda. Voda tlumí zvuky a přes sklo na vás dotyčný nemůže. Možná vás takové cvičení dovede k tomu, že se jen usmějete, pokrčíte rameny a prostě odejdete.



3) Malé dítě před vámi

Metoda malého dítěte si žádá hodně trpělivosti. Funguje jednoduše. Na člověka před vámi reagujete jako na malé uvztekané dítě. Mluvte klidným hlasem, klaďte otázky typu: „Co tě tak rozzlobilo? Můžu ti nějak pomoci?“ nebo konstatujte: „Zdá se, že nejsi ve své kůži…“ Zpravidla to vede ke dvěma závěrům.

  • Velmi rozzuřený člověk se ještě více rozohní.
  • Většina osob se uklidní a přestane vás plísnit.

4) Bagatelizace problému

Typickým případem je spor o nějakou věc. Někdy se zkrátka stane, že druhá strana je urputnější než vy. To vede k nepříjemné situaci, protože druhá strana má domnělou převahu. Hádat se je vyčerpávající a zbytečné. Nedělejte to. Někdy stačí jen pokrčit rameny a říct: „Mě už to vlastně ani nezajímá.“ nebo „Stejně jsem to tak nechtěl.“ Často se stává, že druhá strana dokonce otočí a pokusí se vám přizpůsobit. Dalším benefitem je klid na duši. Nakonec, existuje něco tak důležitého, kvůli čemu byste si ničili své duševní zdraví a pohodu?



5) Já jsem já, oni jsou oni

Poslední metodou je odloučení se od daného problému. Ať na vás někdo slovně útočí, snaží se vás manipulovat nebo získat pro svůj názor. Pamatujte si to zásadní: Vy jste vy, oni jsou oni. Nenechte se vtáhnout do víru emocí někoho jiného. Držte si odstup. Všechny trable náhle uvidíte z jiného úhlu pohledu a jen tak něco vás nerozhodí. Proč taky? Vy jste přece vy. Na ničem dalším nezáleží.

Proč se umět bránit?

Psychologický nápor je nepříjemný a často vás dovede až k nespavosti nebo podvědomé nesnášenlivosti dotyčného člověka. A je to zbytečné. Naučte se bránit a nepodléhejte negativním myšlenkám jiných lidí. Naučte se to i vy a usnadněte si život.

Pár ráda na závěr

  • Většina negativity vychází z okolností daných lidí.
  • Vy nejste ten hlavní důvod, pouze spouštěč něčeho většího.
  • Nevěřte slovům rozzlobených lidí.
  • Nehádejte se o pravdu, pouze o hmatatelný výsledek. Pravdu nikdy neuhádáte.

 

Jak se bráníte nátlaku a negativitě lidí okolo vás?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci Vašeho odkazu v této sekci? Konktaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články