fbpx

Kdy lze použít jméno jako značku?

Kdy lze použít jméno jako značku?

Asi každý, kdo někdy začínal s podnikáním, si pamatuje trable se jménem. Jsou dvě možnosti, buďto využít své vlastní jméno, a nebo přijít s něčím úplně novým. Jaký dopad má tento výběr v praxi? Možná vás to překvapí. Někdy podnikatel může svůj byznys pojmenovat bez problému oběma způsoby. Jsou ale i výjimky a o těch se pobavíme…

Návrh na tento článek vznikl na LinkedIN. Všiml jsem si, že několikero zajímavých lidí stále tápe a přemýšlí jak pojmenovat jejich nový projekt. Kvalitní a kreativní jméno je totiž řekněme si na rovinu první stanice úspěchu. Byť rozhodně netvoří úplně vše, pokud je perfektně zvoleno, naplní alespoň úlohu SEO a utkví v paměti zákazníků. Kdy se tedy vyplatí pojmenovat byznys po sobě a kdy naopak je lepší značku nechat na jiném názvu? Pojďme to probrat v bodech…



Pojmenujte firmu po sobě, pokud…

1. … máte dost originální jméno na to zářit ve vyhledávačích.

Hned začnu první myšlenkou, která se k tomuto tématu vybaví snad každému. Jmenujete-li se Jan Novák, pak na byznys podle vašeho jména raději zapomeňte. Proč? Jednoduše proto, že chcete-li pojmenovat značku po sobě, měli byste mít alespoň trochu originální jméno. Co tím myslím? Jednoduše to, že po jeho zadání do Googlu nevyběhne půlka republiky…

2. … budete její tváří.

Pokud se chystáte točit například podcasty založené na vaší osobnosti, jste sportovec a vůbec na vaší tváři záleží, pak nemáte moc co rozmýšlet. Chcete-li se výrazně prezentovat jako podnikatel, pak hurá do toho. V tomto ohledu se ještě vyplatí zmínit, že jméno jako značka rozhodně není brzda v cestě k impériu. Spousta lidí, byť se jejich byznys jmenuje po nich, totiž nabírá nemálo zaměstnanců. Bývá to většinou proto, že základní filozofie vychází právě z myšlenek zakladatele. Jméno tak zůstává jeho, byť byznys roste a přijímá další lidi. 



3. … chcete šířit čistě své názory, specifické nápady či myšlenky

Ještě je tu jedna logická varianta. Jste-li umělec, vědec, novinář nebo například spisovatel, pravděpodobně máte své úzké osobní přesvědčení, názory nebo i objevy. Pokud se rozhodnete je prezentovat na plno za své, pak se jistě vyplatí na tom založit i firmu.

Najděte firmě název, pokud…

1. … si nepřejete tolik viditelné vaše jméno a tvář.

Jste raději, když jdou vidět výsledky vaší práce mnohem více než vy sám? Pak už pomalu začínejte dumat nad názvem vaší firmy. Nechcete-li být totiž ústřednou a nejviditelnějším bodem v byznysu, nemá smysl stavět vaše jméno do názvu…

2. … se chystáte vybudovat společnost, která by mohla časem běžet i bez vás.

Spousta podnikatelů si nechává říkat podnikatel právě na základě tohoto přesvědčení. Tedy: “nejsem podnikatel, dokud firma neběží a neprosperuje i v mé nepřítomnosti”. Pokud to vidíte stejně, pak není důvod tasit vaše jméno…



3. … potencionální klientela raději vidí jméno firmy než jméno jednotlivce.

Teď něco málo pro menší podniky případně živnostníky, kteří řeší tuto otázku – udělejte si malý průzkum. Proč? Jednoduše proto, abyste zjistili, koho si na vámi nabízené služby zákazníci nejčastěji najímají. Není totiž výjimkou, že člověk raději sáhne na neznámou firmu, než by zkoušel neznámého živnostníka. Samozřejmě je to ale nutné nejprve vyzkoumat.

4. … máte i jiné záliby, kterým chcete případně své pravé jméno ponechat.

Jste perspektivní a tušíte, že jeden byznys nebude vaším celoživotním naplněním? Zařiďte se podle toho a své jméno ponechte volné. Kdo ví, třeba si časem osvojíte nějakou dovednost tak dobře, že své jméno potom ještě pořádně proslavíte…

 

Jak a podle čeho jste zvolili jméno vašeho podnikání vy?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci vašeho odkazu v této sekci? Kontaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články