fbpx

4 důvody, proč si při budování brandu najmout profesionály (a nešetřit)

Budování brandu

Velká část firem při svém startu najímá studenty či začátečníky s cílem ušetřit na budování brandu. Takové přemýšlení však časem vede hned k několika problémům. Pojďme se podívat, proč je lepší hned na začátku zaplatit profesionály.

1) Vyhnete se rebrandingu

Váš amatérsky vytvořený brand vám bude brzy těsný. Klienty sice nadchnete, ale portfolio se rozšíří a poptávka jakbysmet. Co s tím? Design už není dost profesionální, nepodporuje vás. Nezbývá, než přistoupit na rebranding. A ten stojí peníze. Myslete na růst značky předem.



2) Získáte nadčasové služby

Opravdoví profesionálové dokáží vystihnout a odhadnout tvář vaší značky předem. Se správným byznysovým plánem vědí, kam směřujete a jak budete za pár let vypadat. Tedy nejen vy, ale i vaše firma, potažmo značka. Nechte si poradit. Prokážete si tak obrovskou službu. Za pár měsíců či let se vyhnete drastickým zásahům do chodu celé firmy.

3) Působíte důvěryhodně

Není nic horšího, než pomalý web s nevhodným designem, pobočka firmy působí jako cirkus a zaměstnanci s firmou jednoznačně neladí. Takhle nepůsobíte důvěryhodně. Navíc si leckdo může myslet, že jste jen parta amatérů – a to nikdo nechce. Dejte na slova profesionálů a nastavte si důvěryhodnou ucelenou tvář.



4) Máte jistotu, že všechno funguje

Web vytvořený studentem je super. Běží svižně, máte na něm všechno, design ujde. Splnil všechna vaše očekávání. Ale co až začnete růst? Neprofesionálně vytvořený web není zpravidla připravený na firemní rozvoj. Musíte si znovu najmout programátora, který stráví hodiny nad pochopením původního kódu a další hodiny nad tvorbou nadstaveb, které potřebujete. Nechte si raději naprogramovat skvělý web hned na začátku.

Začátečníci ano, ale…

Pokud začínáte s malým projektem, nechte na něm vyřádit studenty, maminky na mateřské nebo začátečníky. Ale vždy přemýšlejte dopředu. Jaká je pravděpodobnost, že se vám projekt nebo firma rozrostou? Může to trvat kratší dobu, než byste řekli. Mnohem moudřejší řešení je nechat začátečníky vyřádit na neziskových organizacích. Všechno si zkouší a získají zkušenosti. Na podobně statický projekt jejich dovednosti vystačí na léta dopředu.

Jak vybrat profesionála

Mluvila jsem o začátečnících, maminkách na mateřské a studentech. Ti všichni zpravidla nemají bohaté zkušenosti a teprve se zacvičují. Profesionála však nehledejte podle délky jeho působení na trhu. Zajímejte se o výsledky, zkušenosti s velkými projekty a ptejte se na doporučení. Když budete odbornost odhadovat podle délky podnikání, můžete dost dobře odmítnout někoho hodně dobrého. Samozřejmě, že čím déle nějaké řemeslo děláte, tím jste lepší. Ale není to pravidlem.



Rebranding vás možná nemine

Mnoho firem po čase zjistí, že původně nastavený systém už dávno nestačí a ani zdaleka nepokrývá všechny potřeby firmy. To je přirozený vývoj. Hodně si však pomůžete, když už od začátku investujete do správných oblastí. Například do budování brandu. S pevnými základy méně riskujete, že se vaše podnikání sesype jako domeček z karet.

Podělte se s námi v komentářích, pánové, jak jste začínali vy. Šetřili jste na budování brandu nebo jste do něj naopak investovali?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci vašeho odkazu v této sekci? Kontaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články