fbpx

Rekapitulace SEO – aneb 6 doporučení, která už dávno neplatí

V minulém článku jsem se krátce zmínila o SEO. A myslím, že není vůbec zlé udělat si takovou malou rekapitulaci toho, co je opravdu zásadní a co potřebujete, aby váš web zůstal na úrovni. A samozřejmě se podíváme na prvky, které už dávno nepotřebujete.

1) Patička zbavte se odkazů

Pamatujete na staré weby, kdy se to v patičce hemžilo odkazy? Ty doby jsou dávno pryč. Nerelevantní odkazy roboti snadno odhalí a váš web odsunou na hodně nízkou pozici vyhledávání. Proto se všech nerelevantních odkazů v patičce zbavte. Takhle se linkbuilding nedělá.

2) Nerelevantní odkazy pryč

Nejde jen o odkazy v patičce. Pokud své stránky zaspamujete hromadou odkazů, ani tehdy si právě nepolepšíte. Roboti jsou na to hákliví a podezřele vysoký počet odkazů je nutí snížit pozice vyhledávání i kvalitu celého webu. Opravdu všechny odkazy směřují tam, kam je třeba a nejsou tam jen tak pro efekt?

3) Nadpisy už nehrají prim

Dříve se „hrálo“ na nadpisy. Klíčová slova v nadpisech, to bylo to nejlepší, co jste pro SEO mohli udělat. Dnes už to neplatí. Napište si do nadpisů co chcete, vyhledávacím botům je to v podstatě jedno. Nadpisy a všechny hlavičky se berou stejně jako běžný text. Co to pro vás znamená? Zapracujte na celkovém obsahu.

4) Meta author je nepodstatný

Do hlavičky se dává plno meta tagů. Jedním z nich je „author“. Pyšnili jste se tím, že je váš web pevně spjat s vaším jménem? Zklamu vás. Tento tag už se dávno nepoužívá a vyhledávácí boti se o něj moc nezajímají. Jeho přítomností v hlavičce však nic nezkazíte.

5) Description neovlivňuje pozici vyhledávání

Další tagem je „description“, tedy popisek. Taky jste se snažili ve 160 znacích sepsat stručně a jasně obsah svého webu? Teď už to nemusíte tak hrotit. Meta popisky totiž pro boty mnoho neznamenají. Důvodem je spamování popisku klíčovými slovy, díky čemuž se pak řada nerelevantních webů dostala na přední příčky vyhledávání. Takže popisek je pasé.

6) Spamování klíčovými slovy? Koledujete si o vyřazení z indexu

U klíčových slov ještě chvíli zůstaneme. Jakmile jimi totiž vytapetujete nějaký článek nebo jiný text, vyhledávací boti vás opět vyhodnotí negativně. Místo posunu vzhůru se posunete dolů. Dejte si záležet na kvalitních textech a rozhodně nemějte za cíl použít co nejvíckrát klíčové slovo. Nevyplácí se to.

Co naopak stále platí a je pro úspěch zásadní?

Rychlost a responzivita

Váš web musí být svižný. Co nejvíce to jde. Zbavte se nepoužívaných kódů, odstraňte zbytečné komentáře, minimalizujte, používejte nástroje na zmenšení velikosti grafiky. Pohrajte si s responzivitou. Na každém zařízení s různou velikostí displeje musí návštěník najít pěkný, přehledný a přívětivý web. A věřte mi, že vyhledávací roboti si tohle zjistí! 

Obsah

Nebudeme zacházet do takových klišé, jako že obsah je král a podobně. Ale jistě se shodneme, že obsah je důležitý, ba dokonce zásadní. Dobře napsané texty jsou totiž lákavé nejen pro zákazníky, ale i pro vyhledávače. Roboti jsou schopni na základě umělé inteligence posoudit kvalitu obsahu a také téma, kterému se text věnuje. Takže se rozhodně s textem neomezujte.

Technické SEO

Technické SEO je velmi rozsáhlé. Já vám ve zkratce představím některé z náležitostí, které je třeba obstarat.

  • Indexace – bez ní, jako byste neexistovali
  • Kanonizace – zajistěte, že odlišíte duplicity
  • Sitemap.xml a Robots.txt – důležité soubory, bez kterých se žádný web neobejde
  • Protokol HTTPS – s HTTP to ani nezkoušejte, web je nedůvěryhodný, takže jedině SSL
  • Interní prolinkování – odkazujte na stránky a články na svém webu
  • Google Search Console – připojte ji nejen kvůli indexaci, hodí se

A co vy, pánové? Jaké jsou vaše zkušenosti se SEO? Používáte ještě některé zastaralé metody?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Pánské stylové opasky bez dírek

Partneři

Máte zájem o propagaci Vašeho odkazu v této sekci? Konktaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články